Amsterdam en het handtassenmuseum

Half augustus 2011 hadden we een mooie zomerdag uitgekozen voor een uitstap naar Amsterdam.
Eerst bezochten we het handtassenmuseum Hendrikje. Vooral de vitrines met de oudste tasjes werden uitgebreid bewonderd. Er zijn heel veel handwerktechnieken in gebruikt.
In de speciale tentoonstelling "Hoezo tuttig" zagen we fijne ideetjes. De grote witte half-eivormige tas in vilt vond ik bijzonder goed alhoewel niet echt practisch.
Het was mijn 4e bezoek aan het tassenmuseum en het verveelt me nooit!
Ook in de museumshop is er veel te zien en zijn er prachtige tijdloze handtassen te koop.
Na een drankje op het Rembrandtplein splitste ons groepje: 6 dames gingen naar het Hermitage Amsterdam, 10 dames wandelden door de drukke winkelstraten richting station.
Onderweg bezochten we twee quiltstoffenwinkeltjes: De Haan en Wagemakers en (ernaast) Birdblocks.
Beide winkels hebben stofjes met een totaal verschillend kleurengamma.
Daarna verkenden we Amsterdam vanop een rondvaartboot, zo konden onze voeten een beetje rusten.
In de trein terug naar Antwerpen verzuchtte de vriendin van Roza enkele keren: "Wat een gezellige dag heb ik beleefd, ik heb me fantastisch geamuseerd, bedankt voor de organisatie!"
Ze had volkomen gelijk!
Marie-Louise

1 opmerking:

  1. Dat zal een heerlijke dag geweest zijn. Ook ik vind het tassenmuseum prachtig en kan er geen genoeg van krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen